Search Site

Is een winkelwagenmuntje nog wel van deze tijd?


Winkelwagenmuntjes zijn eigenlijk de vergeten groente onder de promotionele producten. Dit is typisch een product dat onderschat wordt als het gaat om merkbeleving en attentiewaarde. Je zou verwachten dat in de tijd van electronisch betalen, betalen met je mobiel en scannen van producten in de supermarkt er wel een alternatief zou zijn voor een winkelwagenmuntje. Want wie heeft er nog contant op zak. Vooral jongeren zijn op pad met een mobiele telefoon en een betaalpas. En niet iedereen vind het altijd leuk om te wachten bij de servicebalie van de supermarkt om een winkelwagenmuntje te vragen voor de boodschappenkar. Dus dan ben je maar al te blij als je een winkelwagenmuntje aan je sleutelbos hebt hangen.

Waarom is een winkelwagenmunt goed voor promotie van jouw logo?

Met promotionele producten kom je met jouw logo in het onderbewuste brein van jouw klant of prospect. Dit wordt ook wel “priming” genoemd.

Als je dag in dag uit meerdere keren per dag een logo voorbij ziet komen dan heb je zelf niet door dat jouw brein dit opslaat in het geheugen. Je ziet het logo niet meer bewust) Maar op het moment dat je brein vind dat je deze info nodig hebt staat dat logo bovenaan de lijst. Een voorbeeld: jij hebt een restaurant en jouw naam en logo staan op een winkelwagenmuntje. De klant die dit winkelwagenmuntje gebruikt ziet jouw naam en logo minimaal drie keer per dag (onderzocht is dat je gemiddeld minimaal drie keer per dag jouw sleutels in handen hebt) Dus je bent in top of mind bij deze klant. Jouw klant is met een groep vrienden op pad. Iemand zegt laten we iets gaan eten. Wedden dat jouw klant gelijk de naam van jouw restaurant roept! En dat is precies waar het om gaat. (wil je een leuk voorbeeld zien van priming, ik heb onderaan een link naar een filmpje, echt heel leuk om te zien)

Gaan winkelkarretjes in de toekomst nog veranderen
Ongetwijfeld gaat dat nog gebeuren maar niet op korte termijn. Er komt een tijd dat er een chip in een winkelkarretje (wordt ook wel trolley genoemd) komt zodat je met jouw mobiel of chip in je arm de winkelwagen unlocked en meeneemt. Als je de boodschappenkar dan niet terugbrengt wordt er automatisch een bedrag van jouw rekening afgeschreven. Maar dat gaat nog tientallen jaren duren en dan kan de toekomst toch ineens heel anders zijn. Tegen die tijd bestellen we misschien alleen nog maar online of via onze koelkast.


Welke soorten winkelwagenmuntjes zijn er?
Er zijn echt heel veel verschillende soorten en maten. Denk aan muntjes van metaal, kunststof en ja zelfs van hout. De meest populaire is de winkelwagenmunt in het formaat van 1 euro, van metaal en dan gestanst en ingekleurd aan een sleutelhanger. Deze uitvoering is ook de meest voordelige en vind je in onze webshop op: http://www.logopromotie.nl/winkelwagenmuntje maar we hebben natuurlijk nog veel meer modellen en soorten. Kijk maar eens op deze link: http://www.logopromotie.nl/catalogsearch/result/?cat=&q=winkelwagen

Hoe wordt een winkelwagenmuntje gemaakt?
Er zijn veel soorten dus ook veel productiemethodes. We richten ons op het populairste en goedkoopste model ons artikelnummer GKC011. Als eerste wordt er een tekening gemaakt met jouw logo en/of tekst, dat noemen we de digitale proef. Als deze naar wens is gaat de fabriek een mal maken voor de voor- en achterzijde. Deze mal gaat in een stansmachine. Deze machine en die stanst de munt uit een lange strook metaal. En jouw logo wordt gelijk in de munt gestanst. De munt gaat dan naar de afdeling om de munt te polijsten (glimmend maken). Daarna gaan al deze gestanste en gepolijste munten naar de volgende afdeling waar de munt wordt ingekleurd. Dit gebeurt allemaal handmatig kleur voor kleur. Als dit klaar is krijgen alle munten een kwaliteitscontrole.
Wil je zien hoe het werkt? Bekijk dan onze productiefilm.

Zoals beloofd hier een scene uit de film Focus. Hierin zie je hoe het onderbewuste brein beinvloedt wordt door continue een beeld ingeprent te krijgen.

Het is een film dus over de top maar in de basis klopt het.

Back to top